Walk to Remember

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers




Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Saturday, October 13, 2012

Deepwater Expedition

hi dolls

still remember, the first time kak nora ym me, asking whether i want to work with Transocean again? there is no doubt in my mind, my answer is yes... no need to think twice...

then begin the process, simple interview - medical - and start to work....

my first assignment is to handle DWE... its a drill ship.... OMG... drillship besar tu... aroun 200 paxs ...dulu jaga jack up je.. dalam 100++ je... tak ramai... memang masa mula-mula jaga tu culture shock jugak la.... dengan diaorg cakap rig manager aka boss tu garang.... maklum la russian kan???

the first month mmg susah nak adjust, nak nangis pun ada nak give up ada... dengan petronas card, dengan ticket arghhh so stressful rasa menyesal pun ada jugak.. sampai malam buat keje kat rumah, weekend lagi tak cukup dengan tu paksa budak tecik tolong buat crew change smapai dia pun hafal nama2 crew....

tapi alhamdullilah.... semua berjalan lancar.... memang terdetik dekat hati,, jealous tengok college keje best rileks... boleh g sana sini macam aku tak ley.... memang nak nangis je rasa bile terpkir balik.. terutama time rig move... mak aih... nak mati je rasa...

penat lelah menjaga DWE sampai ke penghujungnya bile rig tu berjaya mendapat contract di saudi... syukur... rasa sedih bile semuanya dah habis....

tetibe rasa rindu nak dengar boss panggil "kalina come see me in my room" duduk berjam2 dalam bilik dia... dengar dia bebel .... dengar dia marah.... dengar cite dia..... hari2 macam tu... mau tak rindu...

dia dah macam my dad, i can tell him everything.... i miss his smile, his jokes, wah gitu mcm bercinta tapi tak la.... i sayang dia just like my dad... he made me for what i am now.... a girl that is committed to her work, efficient, tend to get the job done, confident....

still remember masa mula2 buat evaluation, boss was surprised because i jenis underestimate myself.. he said, i should be proud of what i achieve and what i have done.... he is proud of me...

he is back for a few days now before go back to saudi.... we have lunch and he said "i dont know whether kalina done a good job so that i need to have 2 rig admin to take over her job.....

awww bosss... i'm so touched.... i told him i got a job offer and he said to me show me all the job description and term and condition before u make any decision.... :) he is my legal advisor 

i'm gonna miss working with both of my boss..... i wish i can follow the rig to saudi :)

i hope in future  i can work with you again...

gift from Pierre and Andrey



No comments: