Walk to Remember

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers




Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Angel and Memorial tickers

Wednesday, September 22, 2010

#23111-444 Blackberry

Hey dolls

My bbm friend, forwarded me one chain message she received via Blackberry Messenger. But whoever yang started this chain message, tahniah diucapkan.. sebab memang sangat betul pun apa yang dia list down.

For those yang pakai Blackberry, aku rasa wajarlah mereka untuk membaca entry ni. Which aku rasa, some of it are applicable to Facebook user jugak lah, haha.

1. Never send religious message chain, seriously, it doesn’t work. It just shows your hypocrasy.
True. Kalau kau buat macam ni kat Facebook, esok lusa kau tengok dah ada orang create satu Fan Page: “Mari Benci Perempuan / Lelaki Ini. Dia Tak Hormat Agama/Bangsa Lain”

2. Don’t write anything in your status that mentions or insults another person.
Hah. Aku rasa kalau kau nak bergaduh dengan orang ke, sakit hati dengan orang ke, tak perlu kot letak kat status kau. Macam budak kecik je ok. Padahal pakai Blackberry dah macam professional sangat. Tapi kat status BBM tulis “Go to hell Jacob, cuba nak rampas girlfriend I si Bella tu. I hate you. Jom la gaduh kalau berani” – wah tetibe je hate Jacob kan. Memang what the hell lah kan. 

3. No one is happy, 3 hours later mad, 1 hour later bored,  then sad or fucked, etc. Go to shrink or search for some professional help. Do not declare it publicly.
Ye la, memang betul. Aku pun tak paham orang yang macam ni. Dah la update status every hour. Lepas tu kejap marah, kejap happy, kejap mencarut, kejap gila, kejap siuman. Memang perlukan bantuan pakar la orang ni..

4. If your girlfriend or boyfriend / wife or husband, cheats on you.. Please understand that no one is interested to know that. So don’t write it in your status.
Yes, we are not interested to know. Tak perlu kot bagitau seluruh dunia kesengsaraan kau. Orang lain pun ada masalah jugak. Tu kalau orang yang penuh dengan masalah laaa.. Those yang hidupnya dilimpahi kebahagiaan pun satu hal jugak. Asal update status je sayang sangat la kat suami / isteri / boyfriend / girlfriend kau. Itu je lah kekasih awal dan akhir, love of my life lah, ketipang payung segala, forever and ever and ever.. Orang yang baca tu yang sakit otak.

5. If you want to text someone so badly,  respect his/her busy status if its on. And people, please don’t try to act busy by putting on your so called busy status.

For me, aku takde la letak status busy.. status aku available je memanjang.. hehe.. tapi kalau aku lambat reply tu maknanya ada few reasons:
  • aku memang busy (ni usually during office hour.. handphone pun aku tak tengok  melainkan ada incoming call or sms)
  • aku tengah driving
  • aku tengah makan / tengok tv / tengok wayang
  • aku tengah meluangkan masa bersama orang-orang tertentu
  • aku malas nak reply
  • aku memang tak suka kau, hahahah

6. Dont change your nickname or status, like 500 times a day. It is not cool anymore. It would just let everyone know how lifeless you are. Best word to describe in English, “Hey attention seeker, get a Life..” Best word to describe in BM “Poyo giler, menyampah betul baca status orang ni”
Please.. ni pun aku tak sanggup. Apa kata kau create satu account Twitter? Pastu update la sepuas hati kau.. tapi jangan pulak nak paksa orang follow kau. Dah kalau orang rasa macam tak worth it je follow kau, nasib la kan. Dah tu kalau kau dok update pasal pergi breakfast mana, lunch mana, dinner mana, hi tea mana, supper mana, gaduh ngan makwe/pakwe, happy dengan makwe/pakwe (macam lama je tak guna perkataan pakwe makwe ni) orang tak minat nak baca ok. Orang macam aku la tak minat.. orang lain aku tatau la.. Kalau dah takde orang follow tu, kau update je la sorang-sorang kan.. at least bagi lega sikit kepala otak tu, hehe.. memendam perasaan pun tak bagus jugak kan..
Pastu kalau change nickname tu, sila la pakai nickname yang boleh buat orang kenal kau.. Ini pakai nickname “Perempuan Cantik” ataupun “Jejaka Idaman Malaya” – macam mana la nak approve request sebab tak kenal orang ni kawan ke, musuh ke, peminat ke.. wahh peminat konon, hahah..

7. For god sake Blackberry hackers and viruses  don’t exist. The BB and iPhone are virus free technologies.
There you go. Lepas ni jangan hantar chain message macam ni lagi ya kawan-kawan :)

8. No dead woman will haunt / sleep with you if you don’t resend this chain.
Hehehe.. tetibe aku tergelak masa baca part ni. Suka sangat korang kan hantar chain message pastu paksa orang forward. Kalau tak forward dalam masa semenet, nanti akan dapat nasib buruk untuk setahun. Kalau tak forward in 10 minutes, akan dapat nasib buruk seumur hidup.
Ape kebenda la.. hahaha.





No comments: