Walk to Remember

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers



Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers


Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, September 10, 2009

#23111-296 resipi ketam masak lemak cili padi

ok sambung kisah hari tu; babe teringin sangat nak makan ketam masak lemak cili padi; so dgn gigihnya pergi giant beli ketam..... fyi ini kali pertama aku masak ketam masak lemak cili padi nie... hahhaaha... aku ni kalo nak masuk dapur mmg payah la.....setahun tu sekali jelah.... nak kata tak tau masak tu tak jugak.... tau la tapi malas yg lebih...

so mari lah kita ikuti step2 nya tuan2 dan puan2

so bahan-bahannya:-

::BAWANG MERAH, SERAI, BAWANG PUTIH::

::CILI PADI::

::NI SERAI, BAWANG PUTIH, BAWANG MERAH YG TELAH DI BLEND::

::KUNYIT::

::ASAM KEPING:: GARAM::SANTAN

::KETAM NI KENA SIANG::
Masukkan ketam, bwang yg telah di blend, serai, asam keping kunyit, air secukup rasa, kaco... lepas tu letak atas api sampai ketam tu abis kuar air. then masukkan santan, garam and biar kan... then selesai.... hahahhaa

babe makan sampai tambah la 2 kali... huhu siap aku tapau untuk mak mertua tu... hehehhehe



No comments: